Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 14 juni 2012





Jag erkänner, jag är i ett systim just nu. Jag har skrivit det förut, men måste skriva det igen. Huvudet är fullt av idéer och tygkombinationer, och av bilder från tidningar som jag vill efterapa dessutom. 

Dottern vill absolut ha shorts på sig nu, kjol eller klänning duger till nöds. Tyvärr är min åsikt att sommaren låter vänta på sig, så jag sydde två par 3/4-byxor till henne. Jag tog lite för lång midjeresår, och byxorna är lite för långa, men hon växer ju. Skruttan.

Tyg: det turkosa är från Znokdesign, äpplena köpte jag av Mjuka tyger på Syfestivalen vintern 2011. Det randiga är trikå från e-slöjd.
Mönster: Ottobre igen. 


Slänger in en bild på dotterns egenkomponerande kalasfrisyr också. Det tog rätt lång tid för henne att förklara för mig hur det skulle se ut. En kvarts diskuterande och två ritningar senare blev det som hon tänkt sig.

7 kommentarer:

  1. Därsarunått... Trekvartsbyxor är ju ett himla användbart plagg. Det ska jag ta och sy ett par till lilltjejen. Himla fina var dom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder det ju väldigt gärna själv :-) Tack fina du <3!

      Radera
  2. Åh byxorna ser ju super fina ut! För att inte tala om kalasfrisyren :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har bara sytt en enda grej i trikå så jag hade ingen aning om att kantbanden skulle vara kortare. Tack för att du sa det och alla andra tipsen! Jag ska försöka mig på att sy en barntröja i dag i trikå, så tipsen kom väl till pass. :)

    SvaraRadera
  4. very cute hairstyle! ;)

    Do you want to follow each other on Bloglovin? Follow me and I will follow you back with pleasure. Just let me know in the comments ;)

    LA By Diana Live Magazine

    SvaraRadera
  5. Härligt! Hoppas barnen somnar tidigt och du får massor av tid över!! ;)

    SvaraRadera
  6. Så himla gulligt att hon hade en sån bestämd idé om hur det skulle se ut. Sött blev det också!

    SvaraRadera