Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 3 juni 2012

Prinsessor

Jag hade inte tänkt köpa det här tyget (från Liandlo) eftersom jag trodde dottern skulle tycka att det var för barnsligt. Men så blev det inte, hon råkade se det på datorn och önskade sig det mest av allt i hela världen, typ.
Idag ska vi träffa vänner, och sent igår fick jag för mig att sy varsin prinsesströja till hennes dotter och min. De är nästan precis lika gamla. Först gick allt bra, jag skar ut och rynkade ärmar och sydde ihop tröjorna (mönster från Ottobre 3/2012). Och så började jag kanta. Jag orkade inte göra färdigt, utan gick och la mig, för att sätta igång i morse igen.
Då upptäckte jag att kantningarna var rent ut sagt urursla. Jag har inte kantat så illa sen första tröjan jag sydde ungefär. Den ena tröjan (nedan) till kompisen, fick lite resår i halsen vilket räddade upp en del. Dotterns sprättade jag lite och sen fick det duga. Jag förstår bara inte vad som hände, jag gjorde på samma sätt som jag alltid gör. 
Jag hade tänkt göra den ena tröjan med gul kantning, och den andra med turkos, men dottern ville absolut ha båda, så då fick det bli så. 

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tröja - kul med olika färg på kantband!

    SvaraRadera
  2. Jättefin tröja!

    Frön till vaniljbasilikan har jag köpt på trädgårdsmässan - de kommer från fröfirman Impecta. Det är jättegott, och bladen fungerar utmärkt att torka.

    SvaraRadera