Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 25 juli 2012

Ballonger


Jag vill sy varenda plagg i några av mina Ottobre-tidningar, de här shortsen är jag extra glad att jag faktiskt satte igång med. Vecken, fickorna och hällorna är direkt ut mönstret, medan dekorsömmarna är mitt eget tillägg.

Min lapp satte jag på baksidan av shortsen...


Det är inte för inte de heter ballongshorts i tidningen, fint är det.


Mönster: Hula-hoop ballongshorts från Ottobre 3/2012
Tyg: Easy cotton/Karinottilia

2 kommentarer:

  1. Supersöta - jättefint med dekorsömmen!

    SvaraRadera
  2. De här blev så söta. Roligt att du är tillbaka och bloggar igen efter lite semester. Jag borde också sätta lite fart snart...

    SvaraRadera