Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 7 juli 2012

Skepp Ohoj!

Barnen åkte till mormor idag, och jag satte mig och sydde. Allt flöt på, jag sprättade inte en enda gång! Jag undrar om det någonsin hänt förut? Jag testade också den imiterade täcksömmen på nya symaskinen, det blev riktigt bra men tog mycket längre tid att sy än med tvillingnålen.

Till och med storlekslappen hamnade rakt. T-shirten ska sonen få.

Tyg: Skepp O´hoj köpt hos Liandlo förra sommaren. Rödrandig campan köpt hos Karinottilia. Hon säljer dock inte detta längre. 
Mönster: En Ottobre från 2011, egentligen en långärmad raglan men jag kortade ärmarna. 

3 kommentarer:

  1. Härligt när det flyter på - fin tröja!

    SvaraRadera
  2. Det är härligt när det händer - när allt flyter på. Snygg somrig tröja blev det också!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin! Vi är så nöjda med Maltes tröja i skepptyget!

    SvaraRadera