Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 23 augusti 2012

som en apelsin

Jag har sytt en knallorange kjol. Den blev klar efter sju sorger och åtta bedrövelser. Bland annat fick jag för mig att sy linning och dragkedja i viskosjersey, det fixade jag inte så det blev mudd istället.

Den kommer i alla fall att lysa upp i höstmörkret.

Tyg: någon slags tunn stretchjersey som jag köpte på rea på Stoff&stil för ett par år sen. 
Mönster: Eget hittepå, ett tag kändes det som i sagan om den lilla skräddaren ni vet, den där när en man kommer in och vill ha en rock, men varje gång han kommer tillbaka så blir det något annat, mindre plagg, tills det till slut bara blir en tumme. 

4 kommentarer:

  1. Härlig färg! Tråkigt när det inte blir som man tänkt, men bra när man kan lösa det på annat sätt!

    SvaraRadera
  2. Haha - jeg kender godt at udgangspunket er én ting men resultatet bliver noget andet, men jeg synes den er blevet meget fin og jeg synes farven er så lækker.
    K.h.
    Christina

    SvaraRadera
  3. Hahaha, oj vad jag känner igen mig! Men slutresultatet blev jättefint :-D

    SvaraRadera
  4. Härligt färg!
    Skönt att du fick den klar, trots att det knölade längs vägen. Jag ger gärna upp för lätt och gömmer undan tills jag glömt att plagget existerar. På så sätt har jag "inga" ufon. Minns inte- syns inte- finns inte.

    SvaraRadera