Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 17 oktober 2012

söta giraffer


Jag har lite stickningar på gång som går långsamt framåt, och så skissar jag på lite grejer till mig själv. I väntan på att något projekt som tar lite mer tid ska bli klart, så blev jag sugen på att sy något i urfina girafftyget som jag köpt hos Strömming (jag är inte säker på att det finns kvar längre). Jag köpte bara en halvmeter, synd för tyget är fantastiskt, mjukt och härligt. Det blev den här omlottkoftan från en Burdatidning (jag kan skriva vilket nummer om någon är intresserad). Koftan är i storlek 122 och lite för stor för dottern, men modellen är helt underbar, jag vill ha ett gäng själv! 
Kantbanden passade jättebra till, det var svårt att hitta något hemma som var rätt i färg - rätt brun eller vit nyans. Jag är jätteglad att jag valde turkos till slut, det blev verkligen fint.

Enda smolket i glädjebägaren är att jag lyckades bryta min tvillingnål - attans. Å andra sidan så är det första tvillingnålen jag bryter, så den behövde nog bytas ut ändå.

2 kommentarer:

  1. Så fin - vilket fint tyg, typiskt att det inte verkar finnas mer för det hade jag velat köpa !

    SvaraRadera
  2. Åh vad fin den är. För att inte tala om din klänning i inlägget innan. Det är synd att jag har en så hög börja-sy-tröskel. Varje gång jag går in här vill jag sätta igång, men vågar inte riktigt... Ha en fin helg! Kram!

    SvaraRadera