Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 25 januari 2013

Äntligen!

Som ni kanske märkt har det varit väldigt lite inlägg på sista tiden. En av anledningarna är att mina symaskiner - alla tre! - har bråkat på olika sätt. Nu har både OL och min fina Pfaff Ambition 1.5 varit inne på service, och jag ska äntligen hämta dem imorgon!
Tre veckor har mina små bebisar spenderat hos doktorn, och i ett par månader dessförinnan har de varit oberäkneliga. Tur att jag har min stickning, just nu stickar jag en kofta i garnet Ulrika/Svarta Fåret. Bakstycket är klart, och jag har börjat på ärmarna. Av någon anledning tycker jag att ärmarna är rätt sega att sticka så min förhoppning är att om jag börjar med dem och stickar båda samtidigt så kommer det gå som en dans med framstyckena sen.
Sen måste jag ju erkänna att vintern är min bästa sticktid, det är såå skönt att krypa upp i soffan med en filt och stickorna i högsta hugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar