Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 4 januari 2013

Stickat pannband

Jag har faktiskt stickat också. Det blev ett pannband i Fabel, nystanet fick jag i present förra julen. Mönstret är från garnstudio.

Det är ett mönster för barn, men jag stickade storlek 12 år och sen mätte jag allteftersom för att det skulle passa mig. Dottern gillade inte färgen. Själv älskar jag den, och jag älskar att sticka i självrandande garn.


För övrigt så har det varit en bra jul och ett trevligt nyår. Jag har inte tagit ut mer än en semesterdag, men det har ju varit ganska mycket ledigt ändå. Jag har inte sytt eller stickat särskilt mycket alls, barnen har varit vakna sent på kvällarna och vi har byggt lego och spelat tv-spel istället. Det har varit skönt, att minska krav och stress och bara vara här och nu.

Jag ska göra en 2012-sammanfattning senare - mest för min egen skull, hitta mina favoriter - men jag har två nyårslöften inför 2013. Den ena är att inte ha samma "bli-färdig-fokus" som jag haft tidigare. Att låta det vara ok att ha ett gäng UFO:n som ligger, att pyssla med det som är roligast för stunden. Tro det eller ej, men jag har inte haft så mycket UFO:n tidigare! Den andra är att jag nästa nyårsdag ska börja 2014 med en rejäl lyxfrukost! Istället för att bara spendera tid på att planera nyårsmaten så ska jag se till att själva morgonstarten blir alldeles fantastisk. Tror ni jag kan hålla detta? ;-)

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

    Välkommen att kika in hos mig!
    Kram från Gotland!

    SvaraRadera
  2. Va härlig! Sticka och sy kan jag inte men virka försöker jag mig på lite då och då. Men ganska blandat resultat :) kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken trevlig blogg du har!
    Vilken kreativitet du har och vilken inspiration du ger!!! Det är verkligen något jag skulle behöva nackdelen är att jag kanske istället fastnar här och vill se och läsa mera än att fortsätta på min tavla..haha! :)) Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag borde göra tvärtom, ta ett år där jag gör klart alla projekt jag en gång börjat på. De är rätt många...

    SvaraRadera