Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 12 oktober 2013

Nattlinne för en riktig prinsessa

Idag blev jag så himla sugen på att sy något med många detaljer. Eftersom dottern behöver nattlinnen så blev det det här prinsessnattlinnet efter mönster i sömnadsmagasinet, nr 12/2011.

Tyget är supermjuk interlock från Znok/michas tror jag, och så rosa mudd. Alla band kommer från panduro.

Det blev ju ett rätt överlastat resultat om man säger så, men det var så himla kul att sitta och småpilla med alla detaljer. Och det bästa är att hon kommer sova som en prinsessa i det mjuka tyget - samtidigt som hon kan klä ut sig i det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar